Fritidscenter
Fritidscenter AB säljer säljer nya och begagnade husbilar och husvagnar från marknadsledande Kabe och Adria. Företaget startade i Trollhättan 1977 och finns idag på ytterligare tre orter, Göteborg, Falkenberg och Malmö. Fritidscenter har totalt 75 anställda på sina fyra anläggningar.
Bakgrund:
Fritidscenter ville öka tillgängligheten och möjligheten att centralt kunna sköta telefonin för samtliga anläggningar i Västsverige. Med en fast analog telefonväxel fanns ingen flexibilitet.
Lösning:
Vi upphandlade tre olika alternativ där kunden fastnade för en gemensam molnbaserad växel från Dstny. Den gör det enkelt att administrera telefonin för samtliga arbetsplatser och användare. Ett stort mervärde är att svarsfrekvens och statistik över telefontrafiken blir enkel att överskåda samt finna svar på eventuella brister.
Marcus Bergström, delägare, på Fritidscenter:
– Techstar IT analyserade våra behov och hittade en lösning som optimerar vår tillgänglighet. Vi kan idag ta emot samtal för samtliga anläggningar oavsett var vi befinner oss. Det gör hela företaget mindre sårbart och underlättar vid eventuell personalfrånvaro. För mig personligen som reser mycket och jobbar hemifrån ibland, är det ett jättelyft att alltid vara tillgänglig.
Är det något ni saknar?
– Tvärtom. Techstar IT såg till att vi valde en mjukvara med fler funktioner än vi använder idag. Det gör det möjligt för oss att växa och utvecklas i befintlig lösning. Det känns spännande.
Hur fungerar supporten?
– Övergången från analogt till digitalt har varit smidig, men när vi stöter på ett problem är supporten från Techstar IT helt fantastisk. Vi når dem alltid via mejl eller telefon.